Langere levertijden brievenbuspost door problemen bij PostNL

Wellicht heb je in het nieuws al gelezen dat PostNL de overheid vraagt om de toegestane bezorgtijd voor brievenbuspost te verlengen van 2 naar meerdere werkdagen. 


Maar liefst 20% van alle post is flink vertraagd, meldt PostNL. 
De oorzaak? Meer focus op pakketpost, minder tijd voor brievenbuspost, onvoldoende budget en personeelstekort. 

De PostNL-Brievenbussen worden sinds kort eerder op de dag en ook minder vaak geleegd. Bovendien staat brievenbuspost stil op zaterdag, zondag en maandag. 
In de praktijk betekent dat dit enveloppen die op vrijdag worden gepost door ons, pas op dinsdag door PostNL in het sorteerproces worden opgenomen. 
Vanaf dat moment wordt PostNL geacht het binnen 1-2 werkdagen te bezorgen, maar dat redden ze dus helaas steeds vaker niet. 

Hierdoor kan het ook langer duren voordat je je bestelling van Aurana in huis hebt. We begrijpen dat het vervelend is wanneer jouw bestelling langer onderweg is dan gebruikelijk. Het is buiten onze invloed, maar uiteindelijk komt het altijd goed. 

Zoekgeraakte post sturen we altijd kosteloos opnieuw op. Dat vinden we niet meer dan logisch en daar staan we voor!
Echter, om te voorkomen dat je je bestelling dubbel in ontvangt, wachten we daar op advies van PostNL nu wat langer mee. 

We verzoeken je vriendelijk om minimaal vier PostNL-werkdagen te wachten voor je contact met ons opneemt. PostNL-werkdagen zijn dus dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Is je enveloppe door ons op vrijdag, zaterdag of zondag gepost, wacht dan svp tot vrijdag voor je ons vraagt een onderzoek in te stellen. 

Je kunt ook kiezen voor verzending via DHL. Dat is sneller. Status-vragen over je DHL-zending zijn altijd welkom. 

Wil je bij eventueel contact over de status van je bestelling altijd je complete en correcte adresgegevens vermelden? Dan kunnen we je beter en sneller helpen.

We hopen op je begrip en geduld. 


Groeten,
Bas
Aurana